Greek Reports (Ελληνικά)

Εκλογών δεινά και ΜΜΕ

Σε κάθε τηλεμαχία ή δημοσκόπηση, τα όσα παρακολουθούμε είναι, ως επί το πλείστον, λίαν επιεικώς τραγικά γεμάτα τοξικότητα και ρηχότητα πολιτικού λόγου.

Είτε από τους υποψηφίους, είτε από τα επιτελεία τους, είτε βλέποντας τα νούμερα των δημοσκοπήσεων με μικρές φωτεινές εξαιρέσεις.

Ευαγγελίζονται τον πολιτικό λόγο και πολιτισμό αλλά πόρρω απέχουν με πολλούς πολίτες ενώ θέλουν να παρακολουθήσουν από τηλεοράσεως μια τηλεμαχία επιπέδου, στο πρώτο τέταρτο αλλάζουν κανάλι ή θέλουν κυριολεκτικά να πετάξουν τη τηλεόραση από το μπαλκόνι από τα όσα ακούν και βλέπουν.

Η ποιότητα κάθε εκάστου υποψηφίου καθώς και η παιδεία του, για όσους δεν ήξεραν, έχει φανεί καθαρά και στη συμπεριφορά αλλά και στο λεξιλόγιο που χρησιμοποιεί με τα συμπλέγματα και τις αγκυλώσεις να διογκώνονται μπροστά στο φακό.

Ενδιαφέρον δεν έχουν μόνο όσα λέγονται αλλά και όσα φαίνονται από τη γλώσσα του σώματος και της επανάληψης δουλεμένων καιρό συγκεκριμένων φράσεων και λέξεων κλειδιά.

Όσα δε λέγονται, δείχνουν τη ρηχότητα αλλά και την απόσταση που έχουν από την ίδια τη κοινωνία. Η απόσταση αυτή τρομάζει και φαίνεται καθαρά.

Οι δε πολιτικές θέσεις και οι σχεδιασμοί σε περίπτωση εκλογής στο ανώτατο αξίωμα στη Κ.Δ., ακροβατούν πολλές φορές μεταξύ αερολογίας ή αστείου με χρεωκοπημένη πολιτική σκέψη του χθες με κάποιους να  νομίζουν ότι μιλάνε σε κοινωνικά και μορφωτικά απαίδευτους ιθαγενείς προσφέροντας τους χάντρες και καθρεφτάκια.

Πολλοί από τους συμπολίτες μας, είναι βαθιά πολιτικοποιημένοι αλλά συνειδητά απέχουν από κόμματα και επιτελεία και όταν ερωτηθούν, έχουν μια γερή βάση θέσεων αλλά και προτάσεων για πολλά θέματα τα οποία υποψήφιοι και επιτελεία είτε δεν ακουμπούν είτε σκόπιμα τα έχουν παραβλέψει ή κάποιες φορές δεν αναγνωρίζουν τη σοβαρότητα του θέματος.

Ταυτόχρονα όμως και οι πολίτες έχουν χτίσει μια απόσταση και σχεδόν δε θέλουν να ακούσουν για εκλογές ή πολιτικούς και στελέχη επιτελείων και κομμάτων.

Αν γίνει σύγκριση απλά των αριθμών περασμένων εκλογικών διαδικασιών, προεδρικών και βουλευτικών, θα διαπιστώσει κανείς ότι ενώ το ποσοστό πολιτών με δικαίωμα ψήφου έχει μεγαλώσει, η πραγματική εκλογική δύναμη των κομμάτων έχει καταποντιστεί.

Ενδεικτικά, είναι τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης του Σίγμα τη Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022, ότι οι πολίτες είναι δυσαρεστημένοι από τη ποιότητα της προεκλογικής περιόδου και τη χαρακτηρίζουν μεταξύ άλλων ανιαρή και χάλια.

Όμως το τραγικότερο είναι η απάντηση σε ερώτηση της συγκεκριμένης δημοσκόπησης για το πώς οι πολίτες βλέπουν τον τρόπο που τα ΜΜΕ χειρίζονται τη προεκλογική περίοδο.

Το 72% των ερωτηθέντων απάντησε ότι τα ΜΜΕ, και κατά συνέπεια η ευρύτερη οικογένεια του Τύπου, είναι σε διατεταγμένη αποστολή με τους υποψηφίους.

Ένα ξερό δυνατό χαστούκι, για όλους μας, το οποίο έρχεται να προστεθεί στα αποτελέσματα της πρόσφατης δημοσκόπησης – έρευνας κοινής γνώμης που έγινε για λογαριασμό της Ένωσης Συντακτών Κύπρου και παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο του 2022.

Ενδεικτικά φάνηκε ότι οι πολίτες εμπιστεύονται μόλις κατά 51% τα κυπριακά ΜΜΕ, 54% τους δημοσιογράφους και η αξιοπιστία τους είναι μόλις στο 47%. Στη συγκεκριμένη ερεύνα, το 44% των ερωτηθέντων, θεωρούν τη δημοσιογραφία στη Κύπρο ποιοτική, 42% αντικειμενική και μόλις 46% ως έγκυρη ενώ το 47% την θεωρεί πολιτικά επηρεασμένη.

Η έκφραση «πιάσαμε πάτο», ωχριά μπροστά σε αυτά τα δεδομένα τα οποία είναι υπερβολικά πρόσφατα και φρέσκα ώστε κάποιος να ισχυριστεί ότι έγιναν αλλαγές ή διορθωτικές κινήσεις και δεν φάνηκαν ακόμα τα αποτελέσματα.

Επιβεβλημένη πλέον η εκ βάθρων αλλαγή και ανοικοδόμηση του όλου αλλά και η υπενθύμιση προς όλους ότι ο ρόλος του Τύπου είναι για να ελέγχει την πολιτική και όχι μόνο Εξουσία.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button