Greek Reports (Ελληνικά)

Nα μην βουλιάξει η ακτοπλοική σύνδεση με την Ελλάδα

Επείγουσα εθνική και κοινωνικοοικονομική αναγκαιότητα η θαλάσσια επιβατική γραμμή Κύπρου - Ελλάδας

Με πολλή θλίψη διαπιστώνουμε πως η υλοποίηση του σχεδιασμού για ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας ξεθωριάζει, με ορατόν πλέον τον κίνδυνο ναυαγίου ενός χρονίζοντος παλλαικού αιτήματος.

Σε μιά περίοδο που η κοινωνία είναι βυθισμένη στην απελπισία  που την έσυρε το κύκλωμα των πολιτικών καιροσκόπων και οικονομικών κερδοσκόπων, φρονούμε πως  τυχόν αποτυχία δρομολόγησης της επιβατικής γραμμής Κύπρου – Ελλάδας, θα πλήξει καίρια τα  εθνικά και κοινωνικοοικονομικά μας συμφέροντα.

Καλούμε την κυβέρνηση και ιδιαίτερα το Υφυπουργείο Ναυτιλίας να αγνοήσει τα όποια ιδιοτελή συμφέροντα  παρεμβάλλονται, δημιουργώντας χωρίς άλλη καθυστέρηση τις προυποθέσεις για να πετύχει ο διαγωνισμός  επιλογής της  ναυτιλιακής εταιρείας  με στόχο  να σαλπάρει το πλοίο της γραμμής τον προεσεχή Ιούνιο.

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, καλείται να προβεί ταχύτατα σε όλες τις δέουσες ενέργειες για να εκλείψουν  αιτιάσεις και οι λόγοι που αποθάρρυναν τις ναυτιλιακές εταιρείες να συμμετάσχουν διαγωνισμό. Είναι ευθύνη  της Πολιτείας να προκηρύξει πάραυτα ένα νέο διαγωνισμό με ελκυστικούς όρους, ώστε να μην βουλιάξει ένα  νευραλγικό έργο, το οποίο επιδοτείται γενναιόδωρα απο Ευρωπαικά κονδύλια.

Η ΣΕΚ, το Ινστιτούτο Ελληνικού Πολιτισμού, ο Επιχειρηματικός Σύνδεσμος Κύπρου – Ελλάδας και ο Σύνδεσμος Αεροφοβικών που έδωσαν την τελευταία 15ετία αγώνα για επαναδρομολόγηση της θαλάσσιας γραμμής Κύπρου – Ελλάδας, δεν  πρόκειται να συγχωρέσουν ναυάγιο του έργου. Τονίζουμε για άλλη μιά φορά πως η  δρομολόγηση του πλοίου της γραμμής Κύπρου – Ελλάδας είναι ένα μακρόπνοο  στρατηγικό έργο, το οποίο θα προσφέρει πολλαπλά οφέλη στον τόπο. Πιο συγκεκριμένα:

  • Επιλύεται ένα σοβαρό πρόβλημα των χιλιάδων αεροφοβικών συμπατριωτών μας, που αδυνατούν να ταξιδέψουν αεροπορικώς. Ταυτόχρονα, δίνεται στους πολίτες το αναφαίρετο δικαίωμα εναλλακτικής επιλογής ταξιδιωτικού μέσου, σπάζοντας το μονοπωλιακό καθεστώς του αεροπλάνου.
  • Ενισχύεται η οικονομία Κύπρου – Ελλάδας, μέσω του τουρισμού και του διαμετακομιστικού εμπορίου, ενώ τονώνεται περαιτέρω ο νευραλγικός τομέας της ναυτιλίας.
  • Επενεργεί ως γέφυρα ενδυνάμωσης των σχέσεων των πολιτών στις δύο αδελφές χώρες, με επίκεντρο τους κοινωνικούς, περιηγητικούς και πολιτιστικούς τομείς.
  • Στην εθνική του πτυχή, το όλο έργο εμπίπτει στη χάραξη της ευρύτερης γεωπολιτικής προοπτικής του Ελληνισμού στη σημερινή νέα τάξη πραγμάτων, με αιχμή τον προωθούμενο άξονα Αιγύπτου – Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας και γενικότερα του MED 7.

Η κοινωνία των πολιτών προσμένει την ευλογημένη ώρα που το πλοίο της γραμμής θα σαλπάρει ξανά ενώνοντας διά θαλάσσης τη γεωγραφικά απομονωμένη ημικατεχόμενη μεγαλόνησο με τη νησιώτικη και ηπειρωτική Ελλάδα και κατ’ επέκταση με την Ευρώπη, της οποίας η Κύπρος είναι αναπόσπαστο κομμάτι. Η πολιτεία ας αναλάβει τις ευθύνες της.

  • Δημοσιογράφος, τ. διευθυντής γραφείου Τύπου ΣΕΚ, τ. πρόεδρος Ινστιτούτου Ελληνικού Πολιτισμού, υποψήφιος βουλευτής Λευκωσίας, Αλληλεγγύη – Κίνημα Ελλήνων

ΛΕΥΚΩΣΙΑ 16 Απριλίου 2021

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button