Greek Reports (Ελληνικά)

Αυστηροί περιορισμοί για το «ΕΡΤΖΑΝ»

  • Επιτέλους οι Βρετανοί είδαν τα κενά ασφαλείας και θυμήθηκαν την απόφαση του Βρετανικού εφετείου

Στις  26 Απριλίου 2018  o Συντηρητικός Βρετανός βουλευτής Iain Duncan Smith  για την περιοχή Chingford and Woodford Green ο οποίος να σημειώσουμε έχει στην περιφέρειά του περίπου  2,000 Τούρκους από την Κύπρο – έδωσε μια  συνέντευξη σε αίθουσα της Βουλής των Κοινοτήτων στον δημοσιογράφο Cetin Ramatan για λογαριασμό της Londra Gundem.

Και είπε  ότι κάνει ότι μπορεί με το Φόρειν Όφις και το Τμήμα Μεταφορών της βρετανικής κυβέρνησης για να βρεθεί λύση στους περιορισμούς που επέβαλε το Τμήμα Μεταφορών στους επιβάτες προς Λονδίνο από το κατεχόμενο αεροδρόμιο της Τύμπου, αλλά,  τόνισε,  αυτοί (κανονισμοί) άπτονται της ασφάλειας όπως του λέχθηκε από τα υπουργεία. Ερευνήσαμε το θέμα για να δούμε τι ακριβώς σήμαιναν όλα αυτά και βρήκαμε ότι:

  • Αναγκαστικός επαναληπτικός έλεγχος

Την 1η Ιουνίου 2017  η βρετανική κυβέρνηση για λόγους ασφάλειας,  επέβαλε νέους περιορισμούς για όλους τους επιβάτες που πετούν με την  τουρκική εταιρία Pegasus από το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου το λεγόμενο «Ερτζάν» προς το  Λονδίνο.

Ercan 2bΔηλαδή, όσοι πετούν από τα κατεχόμενα δε αρκεί απλά να προσγειώνονται μόνο σε αεροδρόμια τη Τουρκίας και να ξαναφεύγουν για Λονδίνο όπως γινόταν όλα αυτά τα χρόνια.

Αντίθετα, πρέπει ρητώς να αποβιβάζονται όλοι οι επιβάτες μαζί με όλες τους τις αποσκευές, καμπίνας και βαλίτσες και αφού υποβάλλονται  σε περαιτέρω έλεγχο ασφάλειας (re-screening) έτσι να ξανα – επιβιβάζονται του αεροπλάνου για Λονδίνο.

Οι Τούρκοι παραπονιούνται σφόδρα ότι αυτοί οι νέοι κανονισμοί τους προκαλούν πρόβλημα, όμως,  τόσο το Φόρειν ΄Οφις όσο και το Τμήμα Μεταφορών είναι αμετάκλητα στις απαιτήσεις τους.

  • Ο Βρετανός Πρέσβης στη Άγκυρα

Βρήκαμε ότι το Τμήμα Μεταφορών της Βρετανίας, έστειλε επιστολή (η οποία βρίσκεται αναρτημένη σε τουρκική ιστοσελίδα) με το χαρακτηριστικό ΕΠΙΣΗΜΗ/ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ, ημερομηνίας 24 Μαρτίου 2017 προς την εταιρία Pegasos  με διεύθυνση στη Τουρκία, τονίζοντας:

«Γνωρίζετε για το αίτημά μας να εφαρμοστούν νέα μέτρα στις εισόδους αναχώρησης όλων των πτήσεων με προορισμό το Ηνωμένο Βασίλειο από την Τουρκία.  Θα θυμάστε ότι ο Βρετανός Πρέσβης στη Τουρκία Richard Moore στις 15 Φεβρουαρίου συζήτησε μαζί σας το θέμα των transit επιβατών από τη βόρεια Κύπρου μέσω Σμύρνης και Κωνσταντινούπολης με προορισμό το Ηνωμένο Βασίλειο. Ο πρέσβης υπογράμμισε ότι οι επιβάτες αυτοί δεν περνούν από επαναληπτικό έλεγχο και δεν γνωρίζουμε για τα μέτρα ασφάλειας που εφαρμόζονται στο «Ερτζάν».  Επομένως τώρα ζητούμε όπως όλοι αυτοί οι επιβάτες, μαζί με όλα τους τα πράγματα, τις τσάντες καμπίνας και βαλίτσες τους  που φθάνουν από τη βόρεια Κύπρο  να ξαναπερνούν από έλεγχο, (re-screening)  στα αεροδρόμια της Τουρκίας, στο ίδιο επίπεδο και πρακτική όπως γίνεται με  όλες τις πτήσεις προς το Ηνωμένο Βασίλειο από την Τουρκία.

Δεν βλέπουμε, συνεχίζει η επιστολή, άλλη εναλλακτική, γιατί δεν μπορούμε να έχουμε μια εταιρία με διαφορετικό επίπεδο ασφάλειας,  γιατί αυτό ελκύει σίγουρα  εκείνους που θέλουν το κακό της χώρας σας και της δικής μας.  Οι αξιωματούχοι μας για την Ασφάλεια που βρίσκονται στην Κωνσταντινούπολη θα επικοινωνήσουν μαζί σας.

  • Matthew Kidd: Οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες ασφάλειας

Το θέμα αυτό, σύμφωνα με τα τουρκικά δημοσιεύματα που βρήκαμε, συζήτησε στις 30 Μαΐου (2017 προφανώς) στα κατεχόμενα και ο αποχωρήσας Βρετανός ΄Υπατος Αρμοστής κ. Matthew Kidd με τον επιχειρηματία Ζεκι Ζιγιά επικεφαλής της Pegasos στα κατεχόμενα και τον πρόεδρο του λεγόμενου «Τουρκοκυπριακού Επιμελητηρίου» Φικρί Τόρος και άλλους, και ο κ. Kidd τους είπε εμφαντικά ότι πίσω από την απόφαση αυτή  βρίσκονται οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες ασφάλειας εντός του Τμήματος Μεταφορών και του τόνισε ότι το θέμα είναι τεχνικό και καθόλου πολιτικό, όπως,  ισχυρίζονται οι Τούρκοι.

Και ότι το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχώς αυξάνει τα μέτρα ασφάλειας των επιβατών και αεροδρομίων λόγω των διαφόρων τρομοκρατικών απειλών και εξήγησε ότι οι αρχές είναι υποχρεωμένες να παίρνουν ad-hoc μέτρα πολλές φορές δίχως προειδοποίηση.   Ο κ. Kidd επίσης τους είπε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο μελετούσε αυτά τα μέτρα για τους επιβάτες transit της Pegasos εδώ και αρκετό καιρό και τόνισε τα όσα είπε προηγουμένως στην Άγκυρα ο συνάδελφός του Richard Moore ότι δηλαδή δεν έχουν γνώση της ασφάλειας στο «Ερτζάν».

  • Στη Βουλή των Λόρδων

Προχωρήσαμε στην έρευνα και βρήκαμε ότι προηγήθηκε και αναφορά στη Βουλή των Λόρδων  κατόπιν ερωτήσεως του λόρδου Sharkey, και η απάντηση της βρετανικής κυβέρνησης στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 ήταν η εξής:

«Η ασφάλεια του κοινού είναι η πρώτιστη  ανησυχία της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου και δεν θα διστάσουμε να βάλουμε εις εφαρμογή όποια μέτρα πιστεύουμε είναι  αναγκαία. Ως αποτέλεσμα συνεννοήσεων του Τμήματος Μεταφορών με την εταιρία Pegasos  λήφθηκε η απόφαση να μπουν σε εφαρμογή επιπλέον μέτρα και έλεγχοι ασφάλειας των επιβατών στη Τουρκία για πτήσεις από το Ερτζάν προς το Stansted»  (Stansted= αεροδρόμιο Λονδίνου).

  • Η Σύμβαση του Σικάγου

Και σε  γραπτή απάντησή της η βρετανική κυβέρνηση (14.10.2017)   σε γραπτή  ερώτηση του ιδίου (λόρδου Sharkey) αν αυτή συζήτησε το θέμα με τους «αξιωματούχους στη Βόρεια Κύπρο»  απάντησε με ακόμα πιο οριστικό και αποφασιστικό λεκτικό:

« Η κυβέρνηση δεν έχει συζητήσει διευθετήσεις ασφάλειας με αξιωματούχους στο βόρειο μέρος της Κύπρου. Η Κυπριακή Δημοκρατία δεν έχει καθορίσει το Ερτζάν  ως αεροδρόμιο σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγου του 1944 της Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας. Το Εφετείο έχει αποφασίσει ότι απευθείας πτήσεις από το Ερτζάν προς το Ηνωμένο Βασίλειο  δεν μπορούν να γίνονται. Πτήσεις από το Ερτζάν προς το Ηνωμένο Βασίλειο προσγειώνονται πρώτα στη Τουρκία όπου όλοι οι επιβάτες μαζί με όλες  τους τις αποσκευές  περνούν από έλεγχο προτού το αεροσκάφος συνεχίσει προς το Ηνωμένο Βασίλειο»

Επιτέλους μετά από τόσα χρόνια το Ηνωμένο Βασίλειο και οι μυστικές του υπηρεσίες αντιλήφθηκαν και πήραν σοβαρά τα κενά ασφάλειας που πάντοτε υπήρχαν τόσο για τη Κύπρο όσο και για το Ηνωμένο Βασίλειο , κατάλαβαν τους κινδύνους που παρουσιάζονται από το παράνομο αεροδρόμιο, αποφάσισαν να σεβαστούν και να επικαλεστούν πλέον την απόφαση του Βρετανικού Εφετείου του 2010 και επέβαλαν τους περιορισμούς αυτούς, ήδη σε εφαρμογή από την 1 Ιουνίου 2017.

  • Παραβίαση των υποχρεώσεων του Ηνωμένου Βασιλείου

Είναι μια θετική εξέλιξη εκ μέρους του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά, δεν μπορούμε να μην θέσουμε και το ερώτημα, γιατί και εφόσον οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες που γνωρίζουν τα πάντα καλύτερα από κάθε άλλη τέτοια υπηρεσία, και γνώριζαν τα σοβαρά κενά ασφάλειας στο παράνομο αεροδρόμιο (και κατά ομολογία Kidd)  γνώριζαν για τις ετήσιες εκθέσεις του Στέιτ Ντιπάρτμεντ που από το 2012 καταγράφουν τα παράνομα στα κατεχόμενα και την ατιμωρησία, περίμεναν το 2017 να επιβάλουν τους νέους κανονισμούς; Έχοντας μάλιστα στο χέρι βρετανικές δικαστικές αποφάσεις;

Πιστεύω ήμουν η πρώτη και η μόνη ίσως , που σε πολλές μου ανταποκρίσεις από το Ράδιο Πρώτο και άρθρα στη Σημερινή έχω προβάλει την τόσο σημαντική απόφαση του βρετανικού Εφετείου της 12ης Οκτωβρίου  2010. Το οποίο με τρείς δικαστές, τους  Lord Justice Ward, Lord Justice Richards Sir David Keene, απέρριψε την έφεση που έκαναν η ψευτο-αερογραμμή των κατεχομένων “Kibris Turk Hava Yollari” και η εταιρεία “CTA Holidays Ltd” εναντίον του τότε Υπ. Μεταφορών ο οποίος αρνήθηκε να παραχωρήσει άδεια για πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο προς τα κατεχόμενα. Αρχικά η δίκη έγινε το 2009 και ο δικαστής Justice Wyn Williams απέρριψε το τουρκικό αίτημα. Στην συνέχεια οι Τούρκοι έκαναν έφεση.

Απορρίπτοντας την έφεση των Τούρκων ο δικαστής Lord Justice Richards είπε ότι ο Υπουργός Μεταφορών είχε κάθε δικαίωμα να αρνηθεί τέτοια άδεια, γιατί άδεια για τέτοιες πτήσεις (προς και από την κατεχόμενη Κύπρο),  θα αποτελεί παραβίαση των υποχρεώσεων που έχει το Ηνωμένο Βασίλειο να σέβεται τα δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας και θα ήταν παράνομο.

“LORD JUSTICE RICHARDS said that the granting of the permits sought would constitute a breach of the United Kingdom’s obligation to respect the rights of the Republic of Cyprus and would be unlawful”. (The Times , 9 Νοεμβρίου, 2010).

Γιατί  δεν ευαισθητοποιήθηκε το Ηνωμένο Βασίλειο  π.χ. ενωρίτερα ή μετά τη δήλωση του λεγόμενου «Χαλιφάτου»  από την ISIL στις 30 Ιουνίου 2014; Τέσσερα χρόνια μετά την απόφαση σταθμό του βρετανικού Εφετείου; ΄Η ακόμα όταν η εφημερίδα Mirror  στο Λονδίνο δημοσίευσε στις 25 Οκτωβρίου 2015, με αποκαλυπτικά στοιχεία  και χάρτη, για το πώς τα  κατεχόμενα είναι «μυστικός δρόμος» «βρετανών τζιχατιστών»  προς την Συρία;

  • ΦΑ Ερευνήτρια/δημοσιογράφος, Λονδίνο

Efet 2bΕπιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε στο θέμα.

Efet 3cStarting their journey on budget flights to the holiday destination, they then travel into Turkish-controlled Northern Cyprus…”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button