Greek Reports (Ελληνικά)

Αεροδρόμιον «Γλαύκος Κληρίδης»

Andreas Morfitis 1a LLLLΜετά το θάνατο του πρώην Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Γλαύκου Κληρίδη, ο τότε Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΔΗΣΥ Νίκος Τορναρίτης έσπευσε να υποβάλει πρώτος και δημόσια την εισήγηση για μετονομασία του Διεθνούς Αεροδρομίου Λάρνακας σε «Διεθνές Αεροδρόμιο Γλαύκος Κληρίδης».

Η εισήγηση αυτή , είτε έμεινε ασχολίαστη από μερίδα της Πολιτικής Ηγεσίας είτε σχολιάστηκε αρνητικά. Έκτοτε το θέμα αφέθηκε να «κοιμηθεί» και δόθηκε η εντύπωση ότι θα πέσει στις Ελληνικές Καλένδες.

Και ξαφνικά – ως κεραυνός εν αιθρία – η Κυβέρνηση, δια του Προέδρου Νίκου Αναστασιάδη,  αξιοποιώντας την ευκαιρία του “εορτασμού” των 12 χρόνων λειτουργίας του Διεθνούς Αεροδρομίου Λάρνακας από την Hermes Airport, ανακοίνωσε την μετονομασία του σε «Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας Γλαύκος Κληρίδης», δημιουργώντας έτσι ένα τετελεσμένο γεγονός.

Στο παρόν σημείωμα δεν θα επιχειρήσω κριτική του «έργου και των ημερών» του αείμνηστου Προέδρου Γλαύκου Κληρίδη γιατί αυτό είναι έργο μόνο της Ιστορίας.

Απλά θα ήθελα να προβληματίσω τους αναγνώστες του κειμένου αυτού με ποιό σκεπτικό η Κυβέρνηση απεφάσισε- χωρίς την ομόφωνη απόφαση των Πολιτικών Δυνάμεων του τόπου, οι οποίες στο κάτω  κάτω εκπροσωπούν το σύνολο του λαού στον οποίο ανήκει και το αεροδρόμιο της  χώρας – να μετονομάσει τον Διεθνή Αερολιμένα της Λάρνακας  σε «Γλαύκος Κληρίδης».

Θα μπορούσε κάποιος να αντιτάξει την άποψη όπως  μετονομαστεί σε Αεροδρόμιο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος ο οποίος υπήρξε ο πρώτος και ιστορικός ηγέτης του Κυπριακού Κράτους, ή σε αεροδρόμιο Τάσσος Παπαδόπουλος ο οποίος δια του ιστορικού «όχι» προασπίστηκε το 2004 την ύπαρξη και συνέχιση της Κυπριακής Δημοκρατίας ή ακόμα και σε αεροδρόμιο «Γιάννος Κρανιδιώτης» ο οποίος θεμελίωσε την προσπάθεια για την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (αφού η ένταξη στην Ε.Ε. υπήρξε ένα από τα επιχειρήματα της . . . μετονομασίας!).

Πέραν όμως της ορθότητας ή της σκοπιμότητας της μετονομασίας, θα ήθελα να σχολιάσω – και να κατακρίνω αυτή τη φορά – ακόμα ένα ολίσθημα, χείρον του πρώτου!

Σε όλες τις χώρες του Κόσμου, οι οποίες έχουν στοιχειώδη σεβασμό της ιστορίας τους  και την απαιτούμενη αυτοεκτίμηση, η επίσημη γλώσσα του Κράτους αναγράφεται πρώτη σε όλες τις δημόσιες πινακίδες και τα δημόσια έγγραφα και μετά η οποιαδήποτε άλλη γλώσσα – που σε πολλές περιπτώσεις  δεν αναγράφεται καθόλου!

 

Στην περίπτωση της Κυπριακής Μπανανίας, έχουμε πρωτοστατήσει ΚΑΙ σε αυτό!  Έτσι είδαμε την πλακέτα που απεκάλυψε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας  να αναγράφει πρώτα τις  λέξεις: “LARNACA  INTERNATIONAL  AIRPORT” και μετά τις λέξεις «ΔΙΕΘΝΕΣ  ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ  ΛΑΡΝΑΚΑΣ» στα Ελληνικά! Και το όνομα Glafkos Klerides  σε καλλιγραφικά Αγγλικά!

Στην Κυπριακή Μπανανία λοιπόν, εκτός από τις ξενόφερτες πινακίδες μας, αποκαλύπτουμε το μπαστάρδεμα, τα κόμπλεξ, τη σύγχυση, την αυτοαναίρεση και τις μικρότητές μας.

ΥΓ. Ίσως η αντίδρασή μου για τη μετονομασία του Αεροδρομίου να ήταν λιγότερη αν κάποιος μου εξηγούσε – έστω και εκ των υστέρων:

  • Γιατί ο Γλαύκος Κληρίδης έκανε μυστικές συμφωνίες με τον Ραούφ Ντενκτάς πίσω από τις πλάτες του Προέδρου Μακαρίου όταν ήταν συνομιλητής και όταν αποκαλύφθηκε η συμφωνία τους παραιτήθηκε από τη θέση του συνομιλητή;
  • Με ποιο σκεπτικό συνέλαβε και ανέδειξε πρώτος και καλύτερος τον όρο διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία που μας κατατρύχει μέχρι σήμερα?
  • Γιατί παρήγγειλε τους πυραύλους S 300 που φόρτωσαν εκατομμύρια λίρες την πλάτη του Κυπρίου φορολογουμένου για να τους πετάξει αργότερα στην Κρήτη;
  • Γιατί ζήτησε παράταση της θητείας του για ένα εξάμηνο για να μπορέσει να εφαρμόσει το σχέδιο Ανάν, ένα σχέδιο που θεωρείται αναχρονιστικό και αντίθετο με τα στοιχειώδη ανθρώπινα και πολιτικά δικαιώματα μετά την ένταξή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση;

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button